OGÓLNE WARUNKI UMOWY

, numer statystyczny: 17738067, siedziba: Evropská 675, 664 42 Modřice, Republika Czeska, zarejestrowana w Rejestrze Handlowym Sądu Rejonowego w Brnie pod numerem rejestracyjnym C Section 11214, reprezentowana przez Richarda Kučerovský'ego, Dyrektora Zarządzającego w celu sprzedaży towarów na platformie internetowej sklepu internetowego https://www.idameble.pl.

  1. DANE KONTAKTOWE I BANKOWE

    1. Operator sklepu internetowego:

      IDEA mobel s.r.o.,

      Lokalizacja.

      Statystyczny numer identyfikacyjny: 17738067,

      Numer identyfikacji podatkowej: CZ17738067,

      Zarejestrowany w Rejestrze Handlowym Spółek Sądu Rejonowego w Brnie pod numerem wpisu C Sekcja 11214 (dalej "sprzedawca" lub "my")

      Telefoniczna obsługa klienta.

      Telefoniczna linia obsługi klienta, zamówienia i reklamacje: +48 22 104 33 35

      E-mail: eshop@idameble.pl.

    2. Reklamacje i zwroty towarów:
      • Za pośrednictwem DPD, firmy kurierskiej, która zapewni dostawę przesyłki.
      • Na adres naszego ubezpieczyciela: IDEA mobel s.r.o., Evropská 675, 664 42 Modřice, Republika Czeska.
      • .

      Telefon: +48 22 104 33 35,

      E-mail: eshop@idameble.pl.

  2. WALNOŚĆ I SKUTKI OGÓLNYCH WARUNKÓW KONTRAKTOWYCH

    1. Warunki. Niniejsze Ogólne Warunki Umów (zwane dalej "OWU") podlegają przepisom Kodeksu Cywilnego (zwanego dalej "Kodeksem Cywilnym"). podlegają przepisom kodeksu cywilnego (zwanego dalej "Kodeksem cywilnym"). Artykuł 1751 (1) ustawy nr 89/2012 Coll. Regulują one wzajemne prawa i obowiązki stron powstałe w związku z umową sprzedaży (zwaną dalej "umową sprzedaży") zawartą między nami a konsumentami lub przedsiębiorcami (zwanymi dalej "klientem" lub "Tobą") za pośrednictwem naszego sklepu internetowego https://www.idameble.pl.
    2. .
    3. Element międzynarodowy. W przypadku istnienia elementu międzynarodowego, zgadzamy się, że stosunek prawny między nami będzie podlegał prawu Republiki Czeskiej, w szczególności kodeksowi cywilnemu. Ten wybór prawa nie pozbawia jednak konsumenta-użytkownika ochrony zapewnianej przez prawo właściwe kraju zwykłego pobytu w rozumieniu art. 6 ust. 2 rozporządzenia Rzym I, zgodnie z art. 3 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 593/2008 z dnia 17 czerwca 2008 r. w sprawie prawa właściwego dla zobowiązań umownych (zwanego dalej "Rzym I").
    4. .
    5. Sklep internetowy. Sklep internetowy jest prowadzony na stronie internetowej znajdującej się pod adresem https://www.idameble.pl (dalej "sklep internetowy").
    6. Kto jest konsumentem. Konsumentem jest każda osoba fizyczna, która zawiera z nami umowę sprzedaży lub w inny zgodny z prawem sposób wchodzi z nami w interakcję poza zakresem swojej działalności gospodarczej lub samozatrudnienia (zwana dalej "konsumentem").
    7. Kto jest przedsiębiorcą. Za przedsiębiorcę uważa się każdą osobę fizyczną lub prawną (np. spółkę, spółdzielnię, instytucję), która na własny rachunek i na własną odpowiedzialność prowadzi działalność zarobkową, na podstawie zezwolenia na prowadzenie działalności gospodarczej lub w inny sposób, z zamiarem regularnego prowadzenia jej w celach zarobkowych (zwaną dalej "działalnością gospodarczą"). Osoba ta zawiera z nami umowę sprzedaży lub w inny zgodny z prawem sposób dokonuje z nami transakcji w ramach swojej działalności gospodarczej (zwana dalej "przedsiębiorcą"). Naszą naczelną zasadą jest, że klient, który poda swój statystyczny numer referencyjny, w tym ewentualnie swój wspólnotowy numer podatkowy, w swoim zamówieniu, będzie podlegał postanowieniom niniejszych OWH, które mają zastosowanie do kontrahentów.
    8. Znajomość i akceptacja OWH. Składając zamówienie (naciskając przycisk "Zrealizuj i opłać zamówienie"), potwierdzasz, że zapoznałeś się z OWH, w tym z informacjami dla klientów przed zawarciem umowy sprzedaży na podstawie OWH, i wyraźnie je akceptujesz w wersji obowiązującej i obowiązującej w momencie potwierdzenia.
    9. .
  3. Informacja handlowa dla klientów przed zawarciem umowy sprzedaży

    1. Uprawnienia i organy kontrolne sprzedawcy. Sprzedawca jest uprawniony do sprzedaży towarów na podstawie licencji handlowej. Zezwolenia handlowe są wydawane przez właściwy urząd ds. zezwoleń handlowych w granicach jego kompetencji. Krajowy Urząd Ochrony Danych i Wolności Informacji (NAIH) jest odpowiedzialny za nadzór nad ochroną danych osobowych. Zgodność z przepisami dotyczącymi ochrony konsumentów jest nadzorowana, między innymi, przez Krajowy Urząd Ochrony Konsumentów (NCPA) i Węgierski Urząd Ochrony Konkurencji (GVH), w ramach określonych kompetencji.
    2. Illustrative nature of photographs of goods. All photographs and illustrations of goods on this website are for illustrative purposes only.
    3. .
    4. Towary, cena, koszt. Opis towarów oferowanych na stronie naszego sklepu internetowego i ich główne cechy są dostępne dla odpowiednich towarów. Ceny towarów zawierają podatek VAT, w tym opłaty ustawowe. Nie zawierają wyższych kosztów dostawy za specjalne opakowanie. Nie pobieramy dodatkowych opłat za usługi telekomunikacyjne (np. jeśli zadzwonisz do nas na nasz numer telefonu, zapłacisz tylko standardową opłatę za połączenie telefoniczne)
    5. .
    6. Opcje płatności i dostawy. Szczegółowe warunki dotyczące metod płatności i opcji dostawy zostały opisane bardziej szczegółowo podczas procesu składania zamówienia oraz w sekcjach 7 i 10 niniejszych OWH. Towary zostaną dostarczone przez współpracującą z nami firmę kurierską lub możesz wybrać odbiór osobisty.
    7. Obowiązki dotyczące zamówienia. Składając zamówienie w naszym sklepie internetowym, klient tworzy wiążące zamówienie, wiążące klienta do zapłaty, naciskając przycisk "Wypełnij i zapłać zamówienie". Klient ma możliwość sprawdzenia i poprawienia lub zmodyfikowania swojego zamówienia przed jego złożeniem, jak opisano szczegółowo w punkcie 6 niniejszych OWH.
    8. .
    9. Prawa klienta wynikające z wadliwego wykonania.Prawa klienta wynikające z wadliwego wykonania lub gwarancji oraz warunki ich wykonywania są określone w punkcie 12 niniejszych OWH lub w naszych zasadach rozpatrywania reklamacji.
    10. .
  4. INFORMACJE DLA KLIENTÓW PRZED ZAWARCIEM UMOWY ZAKUPU

    1. Prawo odstąpienia od umowy.Klient będący konsumentem ma prawo odstąpić od umowy sprzedaży bez podania przyczyny (chyba że ustalono inaczej) najpóźniej w terminie 14 dni, jednak nie później niż:
      1. daty otrzymania towarów w przypadku umowy sprzedaży; lub
      2. daty otrzymania ostatniej dostawy towarów w przypadku umowy sprzedaży z dostawą partiami; lub
      3. w przypadku umowy sprzedaży dla regularnie powtarzających się dostaw, datę odbioru pierwszej dostawy towarów;
      4. .
      .

      Jesteśmy świadomi, że klient ma prawo odstąpić od umowy sprzedaży przed terminem określonym w punktach od 4.1.1 do 4.1.3, wypełniając i wysyłając do nas formularz odstąpienia od umowy (najlepiej wraz ze zwracanym towarem) lub wysyłając do nas wiadomość e-mail na adres eshop@idameble.pl, informując nas o zamiarze odstąpienia od umowy sprzedaży.

    2. Kiedy nie można odstąpić od umowy sprzedaży. Klient nie jest uprawniony do odstąpienia od następujących umów:
      1. dostawy towarów zmodyfikowanych na żądanie klienta lub na jego własny użytek,
      2. jeżeli ceny dostawy towarów lub usług podlegają wahaniom na rynku finansowym, które są niezależne od naszego zamiaru i które występują w okresie odstąpienia.
      3. w odniesieniu do przewozu towarów łatwo psujących się lub towarów, które po przewozie zostały nieodwracalnie zmieszane z innymi towarami;
      4. dla towarów w zamkniętym opakowaniu, które zostały rozpakowane przez klienta i nie mogą zostać zwrócone ze względów higienicznych, ponieważ klient otworzył oryginalne opakowanie;
      5. dla dostawy uzgodnionej w danym czasie lub w danym okresie.
      6. Obowiązki konsumenta w przypadku odstąpienia od umowy sprzedaży.Jeśli konsument odstąpi od umowy sprzedaży, musi zwrócić nam towary zakupione na podstawie umowy sprzedaży, od której odstąpił, w ciągu 14 dni od daty odstąpienia od umowy sprzedaży. Konsument musi zwrócić lub odesłać towar kompletny, tj. ze wszystkimi dostarczonymi akcesoriami i dokumentacją, czysty, nieuszkodzony, nieprany i najlepiej w oryginalnym opakowaniu, w takim samym stanie i o takiej samej wartości jak w momencie jego otrzymania. Należy pamiętać, że w przypadku odcięcia metek i etykiet dołączonych do towarów, wartość towarów może zostać zmniejszona.
      7. Zwracane towary. Możesz zwrócić towary z pomocą DPD, firmy kurierskiej, która zorganizuje wysyłkę z wybranego przez Ciebie adresu. Jeśli zdecydujesz się zwrócić towar w ten sposób, gdy odstąpisz od umowy sprzedaży, poniesiemy koszty
      8. .
      9. Zmniejszenia wartości towaru.W przypadku odstąpienia od umowy sprzedaży będziesz ponosił odpowiedzialność za zmniejszenie wartości zwracanego towaru lub towaru zwróconego w wyniku obchodzenia się z nim w sposób inny niż ten, w którym byłeś świadomy charakteru i cech towaru. W przypadku zwrotu uszkodzonych lub niekompletnych towarów nasze roszczenie o odszkodowanie zostanie odliczone od ceny zakupu, którą odzyskałeś. Zawsze zbadamy sprawę w celu ustalenia zakresu uszkodzeń, pogorszenia stanu towarów i odpowiedniej amortyzacji. Zostaniesz poinformowany o tych krokach e-mailem lub telefonicznie.
      10. Zwrot ceny zakupu.W przypadku odstąpienia od umowy sprzedaży w okresie odstąpienia od umowy, jesteśmy zobowiązani do zwrotu kupującemu, na podane konto bankowe, wszystkich środków pieniężnych, w tym dostawy towarów, nie później niż 14 dni po odstąpieniu od umowy sprzedaży. koszt dostawy towaru, w wysokości odpowiadającej najtańszemu oferowanemu przez nas sposobowi dostawy. Należy pamiętać, że jesteśmy uprawnieni do zwrotu pieniędzy tylko wtedy, gdy otrzymamy od Ciebie zwrócone towary.
      11. .
      12. Reklamacje. Zapewniamy pozasądowe rozstrzyganie reklamacji klientów za pośrednictwem poczty elektronicznej eshop@idameble.pl lub telefonicznie +48 22 104 33 35.
      13. .
      14. Pozasądowe rozstrzyganie sporów.
      15. .
      16. Rada Arbitrażowa. Konsumenci mają prawo do wszczęcia pozasądowego rozstrzygania sporów przed Radą Arbitrażową na mocy ustawy o ochronie konsumentów CLV z 1997 r.
      17. .
      18. Nieprawdziwe lub niekompletne opinie. Zastrzegamy sobie prawo do niepublikowania opinii klientów, które są nieprawdziwe, zawierają nieodpowiedni język lub nie są związane z zakupionymi towarami.
      19. . .
      20. POPRAWKI KLIENTA I INNE WARUNKI PRZYJĘCIA ZAMÓWIENIA

        1. Rejestracja. Rejestracja klienta za pośrednictwem poczty elektronicznej i bezpiecznego hasła wybranego na stronie sklepu internetowego umożliwi klientowi dostęp do interfejsu użytkownika. Użytkownik potwierdza, że akceptuje niniejsze Warunki i zapoznał się z naszą Polityką prywatności.
        2. Funkcje konta użytkownika. Klient może korzystać z interfejsu użytkownika ("Moje konto") w celu tworzenia zamówień na towary, śledzenia historii zamówień, szczegółów i statusu zamówień itp. (dalej "Konto użytkownika").
        3. Obowiązek podania prawdziwych i dokładnych informacji. Podczas rejestracji na stronie internetowej i zamawiania towarów klient jest zobowiązany do podania dokładnych i prawdziwych informacji. Klient jest zobowiązany do aktualizacji informacji podanych na swoim koncie w przypadku jakiejkolwiek zmiany. Dane podane przez klienta na koncie użytkownika i podczas zamawiania towarów będą uważane przez sprzedawcę za prawdziwe.
        4. Bezpieczeństwo konta użytkownika. Klient jest zobowiązany do zapewnienia bezpiecznego dostępu do konta użytkownika za pomocą nazwy użytkownika i silnego hasła. Klient jest zobowiązany do zachowania poufności informacji niezbędnych do uzyskania dostępu do swojego konta użytkownika. Klient nie zezwala osobom trzecim na korzystanie z jego konta użytkownika.
        5. Możliwość usunięcia konta użytkownika, które nie jest używane. Konto użytkownika może zostać usunięte, w szczególności jeśli klient nie korzystał ze swojego konta użytkownika przez ponad 1 rok lub jeśli klient naruszy swoje zobowiązania wynikające z umowy sprzedaży zmienionej niniejszymi OWH.
        6. .
        7. Potrzeba konserwacji. Klient przyjmuje do wiadomości, że konto użytkownika nie jest dla niego dostępne w sposób ciągły, w szczególności w związku z potrzebą konserwacji.
        8. .
        9. TERMINY I UMOWA ZAKUPU

          1. Ceny towarów.Ceny towarów pozostają aktualne tak długo, jak długo są wyświetlane na stronie internetowej sklepu. Nie ogranicza to możliwości zawarcia umowy sprzedaży na indywidualnie uzgodnionych warunkach
          2. .
          3. Składowe ceny zakupu. Klient zapłaci nam wraz z ceną zakupu koszty opakowania i dostawy towarów w uzgodnionej wysokości, a także opłaty związane z wybraną metodą płatności. O ile wyraźnie nie określono inaczej, cena zakupu obejmuje koszty dostawy towarów. Przed wiążącą realizacją zamówienia klient zostanie poinformowany o ostatecznej cenie, w tym o kosztach pakowania i dostawy.
          4. Koszty pakowania i dostawy.Na naszej stronie internetowej znajdziesz również informacje o kosztach związanych z dostawą towarów. Wysokość kosztów dostawy zależy głównie od wybranego przez nas przewoźnika (ze względu na ilość i gabaryty zamówionych towarów) oraz sposobu dostawy.
          5. Proces zamawiania. Aby zamówić towary, klient wypełnia formularz zamówienia na interfejsie internetowym sklepu internetowego (dodaje towary do "koszyka", wybiera metodę płatności ceny zakupu towarów, podaje adres dostawy i inne niezbędne dane kontaktowe, wybiera żądany sposób dostawy zamówionych towarów i jest informowany o kosztach związanych z dostawą towarów i wybranym rodzajem opakowania). Jest to wiążące, płatne zamówienie na towary ("Zamówienie"). Składając Zamówienie, klient potwierdza, że zaakceptował niniejsze Warunki i zapoznał się z naszą Polityką ochrony danych osobowych.
          6. Proces składania Zamówienia. Przed złożeniem Zamówienia klient ma możliwość przejrzenia i zmodyfikowania informacji podanych w Zamówieniu, w tym możliwość zidentyfikowania i poprawienia błędów popełnionych w procesie wprowadzania danych do Zamówienia. Złożenie Zamówienia następuje poprzez kliknięcie przycisku "Zrealizuj i opłać zamówienie" i proces składania Zamówienia zostaje zakończony. Dane wskazane w zamówieniu są uznawane przez Sprzedawcę za dane rzeczywiste. Jeśli podczas przetwarzania zamówienia okaże się, że użyto oczywiście fałszywych lub niekompletnych danych, zamówienie może zostać odrzucone, a użytkownik zostanie o tym fakcie poinformowany pocztą elektroniczną. Klient może zostać pociągnięty do odpowiedzialności za wszelkie szkody spowodowane celowym podaniem fałszywych lub nieprawidłowych danych.
          7. Charakterystyka towarów. Obowiązkiem klienta jest zapoznanie się z charakterystyką, rodzajem i proponowanym zastosowaniem towarów przed złożeniem zamówienia. Składając zamówienie, klient potwierdza, że przeczytał i zrozumiał te informacje.
          8. Dodatkowe potwierdzenie zamówienia. W zależności od charakteru zamówienia (ilość towarów, kwota ceny zakupu, szacunkowe koszty dostawy), sprzedawca ma prawo zażądać od kupującego dostarczenia dodatkowego potwierdzenia zamówienia (na przykład na piśmie lub telefonicznie) i poprosić klienta o określenie wielkości opakowania towarów.
          9. .
          10. Data zawarcia umowy sprzedaży i potwierdzenia zamówienia.Klient, który zrealizuje zamówienie, otrzyma automatyczne potwierdzenie. Zawarcie umowy sprzedaży następuje po naciśnięciu przycisku "Zrealizuj zamówienie i zapłać", o czym klient jest informowany poprzez potwierdzenie zamówienia.
          11. .
          12. Zamówienie telefoniczne. Klienci mogą również złożyć zamówienie telefonicznie. Klient, który dokona zamówienia w ten sposób, otrzyma od nas potwierdzenie zamówienia na adres e-mail podany podczas rozmowy telefonicznej, które będzie zawierać całkowitą cenę towarów, a także koszty związane z pakowaniem i dostawą towarów wybranych przez klienta, niniejsze warunki, procedurę reklamacyjną, politykę przetwarzania danych osobowych oraz formularz odstąpienia od umowy sprzedaży. Umowa sprzedaży zostanie zawarta z chwilą doręczenia potwierdzenia zamówienia na adres e-mail wskazany w zamówieniu.
          13. Obowiązki sprzedającego i kupującego. Przez zawarcie umowy sprzedaży zobowiązujemy się dostarczyć Ci zakupiony towar i umożliwić Ci nabycie jego własności, a Ty zobowiązujesz się odebrać towar i zapłacić nam jego cenę.
          14. .
          15. Warunki Sprzedaży i Warunki Sprzedaży oraz Formularz Odstąpienia od Umowy Sprzedaży. Klient otrzyma kopię zawartej Umowy Sprzedaży na adres e-mail klienta, jak określono w odpowiednich OWU. Klient otrzyma również formularz odstąpienia od umowy sprzedaży.
          16. Urządzenia telekomunikacyjne.Klient wyraża zgodę na korzystanie z urządzeń telekomunikacyjnych przy zawieraniu umowy sprzedaży. Koszty poniesione przez klienta z tytułu korzystania z urządzeń telekomunikacyjnych w chwili zawarcia umowy sprzedaży, która ma zostać zawarta z terminem (koszty połączenia internetowego, koszty połączeń telefonicznych) ponosi klient, o ile koszty te nie różnią się od opłaty podstawowej.
          17. .
          .
        10. TERMY I SPOSOBY PŁATNOŚCI

          .
          1. Cena Wszystkie ceny podane są w forintach węgierskich (PLN) i zawierają podatek VAT. .
          2. 7.2. Cena towarów i koszty związane z dostawą towarów na podstawie umowy sprzedaży mogą zostać zapłacone przez kupującego w następujący sposób:
            • przelewem bankowym,
            • kartą kredytową online,
            • gotówką lub kartą kredytową przy odbiorze osobistym,
            • gotówką przy odbiorze u wybranych przewoźników,
            • płatność ratalna za pośrednictwem [DOPLNIT]
            • >.

            Klient wybiera metodę płatności za towar podczas procesu składania zamówienia.

          3. Obowiązek raportowania. Obecnie nasz obowiązek wydawania paragonu klientowi i rejestrowania sprzedaży online w organach podatkowych jest zawieszony, 1. Zostanie on uchylony z dniem 1 stycznia 2023 r.
          4. Płatność na poczet ceny towarów. Możemy wymagać od klienta zwrotu zaliczki lub podobnej płatności. Zazwyczaj prosimy o zaliczkę w przypadku zakupów powyżej 5 000 CZK.
          5. Zniżki od ceny towarów. Zniżki, które oferujemy naszym klientom, nie mogą być łączone ze sobą.
          6. Nierealistyczna cena towarów. W przypadku wyświetlenia nierealistycznej ceny, np. 0 PLN (zero forintów węgierskich) lub wysoce nierynkowej ceny, a ta nierynkowa cena jest uważana za niższą od naszej ceny zakupu, zastrzegamy sobie prawo do usunięcia tej pozycji z zamówienia. Klient zostanie powiadomiony o tym fakcie za pośrednictwem adresu e-mail klienta.
          7. Faktura fiskalna. Wyrażamy zgodę na przesyłanie faktur fiskalnych drogą elektroniczną na adres e-mail klienta podany w zamówieniu. Jeśli sprzedawca zdecyduje się dostarczyć fakturę podatkową wyłącznie drogą elektroniczną, elektroniczna faktura podatkowa musi być dostępna dla kupującego co najmniej przez czas trwania prawa kupującego do niewykonania zobowiązania.
        11. ZWROT CZĘŚCI ELEKTRYCZNYCH

          1. Wprowadzenie. Zgodnie z Rozporządzeniem Rządu nr 197/2014 (VIII.1) w sprawie gospodarowania zużytym sprzętem elektrycznym i elektronicznym, zapewniamy bezpłatny odbiór zakupionych towarów, które mają charakter elektryczny. Odbioru można dokonać poprzez zwrot zużytego sprzętu elektrycznego. Prosimy o wcześniejszy kontakt przed zwrotem zużytego sprzętu elektrycznego.
        12. ODBIÓR ZUŻYTEGO SPRZĘTU ELEKTRYCZNEGO

          1. Płatność ceny zakupu w całości. Własność towarów jest zachowana przez naszych klientów do momentu pełnej zapłaty ceny zakupu zgodnie z odpowiednią umową sprzedaży.
          2. Zachowanie tytułu własności na rzecz kontrahentów. W przypadku kontrahentów zachowujemy tytuł własności do towarów do momentu uregulowania wszystkich naszych zaległych należności. Klient jest zobowiązany do należytej dbałości o towary objęte zastrzeżeniem własności i do ubezpieczenia nowych towarów, na własny koszt, na ich wartość w przypadku uszkodzenia.
          3. SPRZEDAŻ TOWARÓW, TOWARY PRZYDZIELONE SPRZEDAJĄCEMU I TOWARY PRZYDZIELONE PRZY DOSTAWIE

            1. Dostawa, odbiór osobisty. Towar jest wysyłany do klienta przez przewoźnika, z którym współpracujemy, biorąc pod uwagę treść zamówienia (ilość, wymiary itp.) Klient może odebrać zamówiony towar osobiście w dowolnym z naszych oddziałów.
            2. Termin dostawy.Jeżeli towar jest oznaczony jako będący w magazynie, zobowiązujemy się dostarczyć towar w ciągu 12 dni roboczych od złożenia zamówienia. Czasami produkty oznaczone jako "w magazynie" mogą zostać wyprzedane w krótkim czasie. Jeśli dojdzie do sytuacji, w której nie będziemy w stanie dostarczyć zamówionych towarów w określonym terminie, skontaktujemy się z Tobą w celu ustalenia dalszego sposobu postępowania. Pomimo terminu dostawy, zawsze staramy się przygotować i dostarczyć zamówienie klienta tak szybko, jak to możliwe.
            3. Odbiór towarów.W przypadku dostawy towarów, towary są przez nas sprzedawane w momencie, gdy przewoźnik przekazuje towary klientowi w punkcie dostawy (zazwyczaj przednie drzwi/wejście/brama punktu dostawy wyznaczonego przez klienta). Ryzyko uszkodzenia i przypadkowego pogorszenia jakości zakupionych towarów przechodzi na klienta w momencie odbioru towarów przez klienta. Jeśli klient odbiera towar od przewoźnika, ryzyko przypadkowego zniszczenia i przypadkowego pogorszenia jakości zakupionego towaru przechodzi na klienta w momencie, w którym może on dysponować towarem, ale nie wcześniej niż w momencie dostawy. W przypadku, gdy klient odbiera towary osobiście, towary uznaje się za dostarczone, gdy klient lub inna osoba wyznaczona przez klienta odbiera towary.
            4. Koszty specjalnego sposobu dostawy. W przypadku uzgodnienia sposobu dostawy na specjalne życzenie klienta, klient ponosi ryzyko i wszelkie dodatkowe koszty związane z tym sposobem dostawy.
            5. Powrotna dostawa i związane z nią koszty.Jeśli klient zażąda dostarczenia towarów więcej niż jeden raz lub w inny sposób niż określony w zamówieniu, klient pokryje koszty ponownej dostawy towarów lub koszty alternatywnej metody dostawy.
            6. .
            7. Szkody, które sprzedawca może ponieść w wyniku niedostarczenia towarów przez klienta. Jeżeli klient będący konsumentem nie odbierze towarów w momencie ich dostarczenia przez przewoźnika, towary zostaną następnie zwrócone sprzedawcy, a jednocześnie klient nie odstąpi od umowy sprzedaży w ciągu 14 dni od niedostarczenia towarów, sprzedawca jest uprawniony do żądania od klienta kosztów naliczonych przez przewoźnika za zwrot towarów do sprzedawcy. Koszty te uznaje się za szkody wyrządzone sprzedającemu przez naruszenie przez kupującego jego zobowiązań prawnych zgodnie z art. 2913(1) Kodeksu cywilnego. Sprzedający jest również uprawniony do naliczenia opłaty w wysokości 3 000 PLN (słownie: trzy tysiące forintów węgierskich) za przechowywanie towarów, a sprzedający jest również uprawniony do odstąpienia od umowy sprzedaży.
            8. Nieodebranie dostawy towarów w odniesieniu do kontrahenta.Jeśli klient będący kontrahentem nie odbierze towarów, gdy zostaną one dostarczone przez przewoźnika, a następnie zwróci towary do nas jako sprzedawcy, jesteśmy uprawnieni do żądania od klienta będącego kontrahentem kosztów naliczonych przez przewoźnika za zwrot towarów na nasz adres. Koszty te stanowią szkodę wyrządzoną sprzedającemu przez naruszenie przez kupującego jego obowiązków prawnych w rozumieniu art. 2913 ust. 1 kodeksu cywilnego. Sprzedający jest również uprawniony do naliczenia opłaty w wysokości 3 000 PLN (słownie: trzy tysiące forintów węgierskich) za przechowywanie towarów, a sprzedający jest również uprawniony do odstąpienia od umowy sprzedaży.
            9. Możliwość potrącenia roszczeń. Jesteśmy jednostronnie uprawnieni do potrącenia roszczenia o zapłatę kosztów przechowywania towarów oraz roszczenia o odszkodowanie za naruszenie zobowiązań prawnych klienta wynikających z niniejszej części OWH z roszczeniem klienta o zwrot ceny zakupu zgodnie z § 2913 Kodeksu cywilnego.
            10. Obowiązki klienta przy odbiorze towarów. Klient jest zobowiązany do sprawdzenia towarów przy odbiorze i upewnienia się co do ich właściwości (w szczególności, czy klient otrzymał towary właściwego rodzaju, czy towary są uzgodnionej jakości, czy opakowanie towarów zawiera wszystko, co powinna zawierać instrukcja użytkowania). Jeśli przesyłka jest w widoczny sposób uszkodzona w siedzibie przewoźnika, klient nie jest zobowiązany do odbioru przesyłki od przewoźnika. Nie ponosimy odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody spowodowane przez przewoźnika lub za jakiekolwiek opóźnienia w dostawie towarów, niezależnie od przyczyny opóźnienia.
            11. Prawo do sprzeciwu. Prawa klienta w przypadku skorzystania z prawa do sprzeciwu są regulowane przez naszą procedurę rozpatrywania skarg i odpowiednie przepisy prawa czeskiego, w szczególności kodeksu cywilnego.
            12. . .
            13. WSTĘP DO UMOWY ZAKUPU

              1. Konsument ma prawo odstąpić od umowy sprzedaży w terminie 14 dni od dnia otrzymania towaru.Prawo konsumenta do odstąpienia od umowy sprzedaży reguluje punkt 4 niniejszych OWU.
              2. Prawo do odstąpienia od umowy jest zastrzeżone wyłącznie dla konsumentów.Klienci biznesowi mają prawo do odstąpienia od umowy sprzedaży w sposób dozwolony przez obowiązujące przepisy prawa. Klient biznesowy nie ma prawa do odstąpienia od umowy sprzedaży bez podania przyczyny w ciągu 14 dni od dostarczenia towaru, prawo to przysługuje wyłącznie konsumentowi. Pod warunkiem, że klient będący przedsiębiorcą zwróci nam towary i jeśli towary nie podlegają prawu wynikającemu z wad zgodnie z kodeksem cywilnym, jesteśmy uprawnieni do naliczenia kosztów przechowywania towarów zgodnie z punktami 10.6 i 10.7 niniejszych OWH i jednocześnie zażądać od klienta będącego przedsiębiorcą odebrania tych towarów.
              3. Procedura postępowania w przypadku wyczerpania zapasów. Mamy prawo odstąpić od umowy sprzedaży z powodu wyczerpania zapasów lub niedostępności zamówionych towarów. Ponadto możemy odstąpić od umowy sprzedaży w szczególności, jeśli klient nie zapłacił ceny zakupu prawidłowo i terminowo lub odmówił przyjęcia dostawy towarów.
              4. .
              5. Prezent.Jeśli klient otrzymuje prezent wraz z towarem, umowa prezentu jest zawierana między nami a klientem pod warunkiem, że jeśli klient odstąpi od umowy sprzedaży, umowa prezentu będzie nieważna, a klient zwróci nam prezent wraz z towarem.
              6. .
            14. PRAWA WYNIKAJĄCE Z NIEWYKONANIA DOSTAWY

              1. Odniesienie do kodeksu cywilnego. Prawa i obowiązki stron umowy w odniesieniu do uprawnień wynikających z wadliwego wykonania umowy regulują odpowiednie przepisy powszechnie obowiązujące (w szczególności przepisy kodeksu cywilnego §§ 1914-1925, 2099-2117 i 2161-2144).
              2. Odniesienie do naszej Procedury rozpatrywania reklamacji. Dalsze prawa i obowiązki stron w odniesieniu do naszej odpowiedzialności za wady towarów są regulowane przez naszą Procedurę rozpatrywania reklamacji.
              3. . .
              4. UJAWNIENIE DANYCH OSOBOWYCH

                1. Polityka ochrony danych osobowych. Ochrona prywatności naszych klientów jest dla nas bardzo ważna. Zasady przetwarzania danych osobowych oraz zasady wysyłania powiadomień handlowych reguluje nasza Polityka Danych Osobowych.
                2. Powiadomienia handlowe. Wysyłamy powiadomienia handlowe do klientów z ofertami towarów lub usług związanych z adresem e-mail klienta (Powiadomienia handlowe do klientów). Adres e-mail jest uważany za dane osobowe i jest przetwarzany zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) w celu wysyłania powiadomień handlowych w oparciu o nasz uzasadniony interes w promowaniu naszych podobnych produktów i usług.
                3. Cookies. Używamy tak zwanych plików cookie, które mogą być przechowywane na urządzeniu końcowym (za zgodą lub w celu ochrony naszych uzasadnionych interesów). Klienci mogą ustawić swoje preferencje na naszej stronie internetowej, gdzie można znaleźć więcej informacji na temat korzystania z plików cookie.
              5. POSTANOWIENIA KOŃCOWE, W TYM WŁAŚCIWE PRAWA I JURYSDYKCJA

                1. Zobowiązanie do przestrzegania praw konsumenta. W przypadku jakiejkolwiek niezamierzonej sprzeczności między postanowieniami niniejszych OWU a przepisami prawa dotyczącymi ochrony konsumentów, pierwszeństwo mają te przepisy, a sprzedawca zobowiązuje się do ich przestrzegania.
                2. Nieważne lub nieskuteczne postanowienia OWH.Jeśli jakiekolwiek postanowienie OWH jest lub stanie się nieważne lub nieskuteczne, nieważne postanowienie zostanie zastąpione postanowieniem, które ma znaczenie jak najbardziej zbliżone do nieważnego postanowienia. Nieważność lub nieskuteczność jednego postanowienia nie wpływa na ważność pozostałych postanowień.
                3. Wyłączenie Konwencji Wiedeńskiej. Umawiające się Strony postanawiają wyraźnie wyłączyć stosowanie Konwencji Narodów Zjednoczonych o umowach międzynarodowej sprzedaży towarów (Konwencja Narodów Zjednoczonych o umowach międzynarodowej sprzedaży towarów lub Konwencja Wiedeńska) zgodnie z artykułem 6 tej Konwencji.
                4. .
                5. Jurysdykcja i właściwość sądu. Strony umowy uzgadniają ponadto, że sądy Republiki Czeskiej, lokalnie wyznaczone jako nasze miejsce prowadzenia działalności, będą zawsze właściwe do rozstrzygania sporów wynikających z umowy sprzedaży, w której występuje element międzynarodowy. Pozostaje to bez uszczerbku dla praw klienta wynikających z przepisów szczególnych. Językiem umowy jest język czeski.
                6. Archiwizacja umowy sprzedaży. Umowa sprzedaży, zmieniona przez OWH, zostanie zarchiwizowana w formie elektronicznej i nie będzie dostępna dla osób trzecich.
                7. .
                8. Wzór formularza odstąpienia od umowy sprzedaży. Wzór formularza odstąpienia od umowy sprzedaży stanowi integralną część niniejszych OWS.
                9. .
                10. Jeśli uzgodniono inne warunki zawarcia umowy sprzedaży. Postanowienia niniejszych OWU stanowią integralną część umowy sprzedaży. Odmienne postanowienia OWH mogą zostać uzgodnione w umowie sprzedaży. Wszelkie odmienne uzgodnienia w umowie sprzedaży mają pierwszeństwo przed OWH.
                11. .
                12. Akceptacja niniejszych OWU jest konieczna do zawarcia umowy sprzedaży.Akceptacja niniejszych OWU jest dobrowolna, ale konieczna do złożenia zamówienia przez klienta.
                13. .
                14. Ważność OWU. Niniejsze OWU obowiązują od dnia 1.12.2024 r. i zastępują poprzednie warunki.
                15. .